ایران پیپر :: پاسخگویی 24 ساعته

مرجع مقالات و پروژه های معتبر انگلیسی و فارسی

ایران پیپر :: پاسخگویی 24 ساعته

مرجع مقالات و پروژه های معتبر انگلیسی و فارسی

ایران پیپر ::   پاسخگویی 24 ساعته
طبقه بندی موضوعی

عنوان:

بررسی تأثیر پاسخگویی سازمانی بر اعتماد به سازمان از طریق متغیر میانجی فرهنگ سازمانی (مطالعه موردی: سازمان امور مالیاتی شهرستان ...)

 

واژگان کلیدی:

پاسخگویی سازمانی، اعتماد به سازمان، فرهنگ سازمانی

 

بخشی از متن:

 

پاسخگویی قابلیت اعتماد را افزایش می‌دهد، زیرا ارزیابی نظرات درخصوص شخص مورد اعتماد را تغییر داده و به عبارتی با خودداری از انتقاد و خرده گیری انگیزه‌ای برای قابل اعتماد بودن ایجاد می‌کند. با ایجاد سازمانی که برای حفظ قابلیت اعتماد کمک می‌کنند زمینه‌ای برای اعتماد کردن فراهم می‌شود (گلابی، 1389). بررسی‌ها نشان می‌دهند که اعتماد اثرات درون فردی و بین فردی ایجاد کرده و روابط درون و برون سازمان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. از این رو گفته می‌شود بالا بودن اعتماد سازمانی مساوی با بهبود رضایت شغلی، تعهد سازمانی، فضای بین کاری کارکنان، افزایش همکاری و همفکری، تقسیم اطلاعات، حل مسئله، تسهیل توانمندسازی، توانایی تغییر، یادگیری و نوآوری سازمانی، کاهش فشار روحی و روانی، کاهش عدم اطمینان نسبت به آینده، حل تعارضات و در نهایت ایجاد چارچوبی برای افزایش بهره وری سازمانی می‌شود. پایین بودن اعتماد درون سازمانی، نوعاٌ افزایش تعارض، بی ثباتی سازمانی، ترک خدمت، کاهش انگیزه، شایعه‌ها و اعتصابها لاینحل، مانع تراشی بر سر تحقق اهداف سازمانی را در پی خواهد داشت (هارت و کوپر، 2001). از طرفی، فرهنگ، در هر سازمانی نقش مهمی دارد؛ چرا که موجب تعاملات بین فردی میان اعضای سازمان می‌شود. بنابراین اعتماد که از طریق برقراری تعامل با دیگران شکل می‌گیرد، چه در سطح سازمانی (اعتماد سازمانی) و چه در سطح ملی (اعتماد عمومی) تحت تأثیر ارزش‌ها و فرهنگ حاکم بر جامعه (فرهنگ ملی) و سازمان (فرهنگ سازمانی) قرار دارد. از آنجا که در هر سازمانی، فرهنگ منحصر به فرد آن سازمان وجود دارد که به افراد شیوه فهم و معنی بخشیدن به رویدادها را نشان می‌دهد، از فرهنگ سازمانی می‌توان به عنوان یک اهرم قدرتمند برای هدایت و تقویت رفتار سازمانی استفاده نمود.

 

 

دریافت فایل

 

 

 

نظرات  (۱)

نمونه پروپوزال های دیگه ای هم راجع به موضوعات مدیریت دارید؟

پاسخ:
سلام، بله
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی