ایران پیپر :: پاسخگویی 24 ساعته

مرجع مقالات و پروژه های معتبر انگلیسی و فارسی

ایران پیپر :: پاسخگویی 24 ساعته

مرجع مقالات و پروژه های معتبر انگلیسی و فارسی

ایران پیپر ::   پاسخگویی 24 ساعته
طبقه بندی موضوعی

Handbook of Plant Nutrition
 Calcium

 


 برای دانلود رایگان مقاله اصلی به زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید


 

 

فصل5 کلسیم

 

 

فهرست مطالب

5.1 اطلاعات تاریخی

5.1.1 تعیین ضرورت

5.2 نقش در گیاهان

5.2.1 تاثیر بر روی غشا

5.2.2 نقش در سلول های گیاهی

5.2.3 تاثیر بر روی آنزیم ها

5.2.4 درگیرشدن با فیتوهورمون ها

5.2.5 اثرات دیگر

5.3 تشخیص وضعیت کلسیم در گیاهان

5.3.1 علائم کمبود کلسیم

5.3.2 غلظت های کلسیم در گیاهان

5.3.3.1 شکل های ترکیبات کلسیم

5.3.3.2 توزیع کلسیم در گیاهان

5.3.3.3 گونه های کلسی کول و کلسی فیوج

5.3.3.4 غلظت های بحرانی کلسیم

5.3.3.5 جدول داده های غلظت های محصولات

5.4 ارزیابی وضعیت کلسیم در خاک

5.4.1 شکل های کلسیم در خاک

5.4.2 آزمون های خاک

5.4.3 داده های جدول پیرامون مقدار کلسیم های خاک

5.5 کودهای کلسیم

5.5.1 انواع کودها

5.5.2 عملکرد کودهای کلسیم

تقدیر و تشکر

منابع

 

 

5.1 اطلاعات تاریخی

 

5.1.1 تعیین ضرورت

 

کلسیم، این عنصر خاکی کمیاب یکی از عناصر فراوان در لیتوسفر است. در بیشتر خاک‌ها به راحتی قابل دسترس است و یک عنصر غذایی برای گیاهان است، اما به طور فعال از سیتوپلاسم گیاه جدا است.

در سال 1804، دسوسور نشان داد که بخشی کلی از بافت‌های گیاهی از خاک می‌آید، نه از هوا. اما بعداً مشخص شد که عناصر غذایی اصلی گیاه شناسایی شده‌اند. لیبیگ (در سال 1840) اولین کسی بود که به شدت با این ایده موافق بود که عناصر ضروری از خاک گرفته می‌شوند، هرچند اسپرنگل اولین کسی بود که کلسیم را به عنوان عنصر ماکرو در سال 1828 شناسایی کرد. کلسیم یکی از 20 عنصر ضروری است که اسپرنگل شناسایی کرده است.

سالم-هورمستار جوها (Avena sativa L.) را در محیط‌های بی اثر با عناصر مختلفی که به عنوان محلول در سال‌های 1849 و 1851 تهیه شده بودند، رشد دادند و مشخص گردید که حذف کلسیم اثرات مضری در رشد و نمو جو بر جای می‌گذرگاهد. به هر حال ساچ در سال 1860 کشف کرد که گیاهان می توانند در محیط هیدروپونیک رشد کنند و این امر باعث شد تا بررسی عناصر مورد نیاز برای رشد گیاه بسیار آسانتر شود. اولین محلول غذایی قابل استفاده ساچ حاوی CaSO4 و CaHPO4 بود.

از اوایل قرن بیستم به خوبی مشخص شده بود که در نواحی از خاک‌های آهکی، یک پوشش گیاهی بسیار متمایز متشکل از گونه‌های به اصطلاح کالسیکول وجود دارد. همچنین گروه‌های متمایزی از گونه‌های گیاهی وجود دارد که در خاک‌های آهکی یافت نمی‌شود؛ گونه‌های کلسی فیوج[1].

 

5.2 عملکرد در گیاهان

 کلسیم دارای نقش های مجزایی در گیاهان می باشد. بانگرت نشان داد که این ویژگی‌ها را می‌توان به چهار قسمت اصلی تقسیم کرد: (الف) تاثیرات بر روی غشاء، (ب) تاثیرات بر روی آنزیم‌ها، (ج) تاثیرات بر روی دیواره‌های سلولی و (د) برهمکنش های کلسیم با هورمون های گیاهی، اگرچه تاثیرات بر روی آنزیم‌ها و برهمکنش با هورمون ها ممکن است نقش یکسانی داشته باشد. کلسیم به عنوان یون دوظرفیتی قادر نیست به شکل یک ترکیب کمپلکس مولکولی دربیاید ولی می تواند در یک کمپلکس مولکولی که به نظر می رسد نقش تعیین کننده ای دارد به مولکول ها متصل شود.

5.2.1 اثرات بر روی غشاء

اپستین ثابت کرد که دیواره سلولی در غیاب کلسیم در گیاهان در حال رشد سست می شود و انتخاب پذیری یون از بین می‌رود. یون‌های کلسیم (Ca21)  با اتصال گروه‌های فسفات و کربوکسیلات موجود در فسفولیپیدها و پروتئین‌های غشای پلاسمایی سبب استحکام غشاء می شوند و به حفظ ساختار غشاء کمک می‌کنند. همچنین، بعضی برخی اثرات در بین غشا رخ می‌دهد، احتمالاً برهمکنش با کلسیم و پروتئین‌ها که جزء اصلی از غشا هستند. احتمالاً، کلسیم ممکن است به به گروه های اسیدآمینه-فسفاتیدیل متصل شود. الزاما فسفولیپیدها در سطوح خاصی ازسطوح اطراف و مجاور سخت تر هستند.

5.2.2 نقش در دیواره‌های سلولی

کلسیم یک عنصر کلیدی در ساختار اولیه دیواره سلولی است. در دیواره سلولی اولیه میکرو فیبریل های سلولز با هم بوسیله گلیکان های crosslinking، معمولاً پلیمرهای زیلوگلوکان (XG) و همچنین گلوکورابینوکسیلان در تیره گرامینه ها (گندمیان) و دیگر تک لپه ای ‌ها متصل شده اند. این میکرو فیبریل های متصل شده در یک ماتریس جاسازی شده است، در حالیکه پکتین بیشترین قسمت ماکرومول ها را تشکیل می دهد. پکتین نیز در لایه میانی بین سلولی فراوان است.

 

[1] کلسی فیوج

 

 

 نوع فایل: word       صفحات ترجمه:25        سال: 2007       قیمت: 40000 تومان

 

 

 

کد مقاله: 6221

 

  

                                 
 
 
 
 
 
 
 

[  ترجمه کاملا تخصصی در کمترین زمان ممکن  ]


 

مرکز ترجمه تخصصی ترجمه خانه و ایران پیپر با برخورداری از گروهی از بهترین متجرمین در رشته های مختلف دانشگاهی و علمی و با هدف ارائه خدماتی دقیق، سریع و با کیفیت در زمینه ترجمه تخصصی انگلیسی به فارسی و ترجمه تخصصی فارسی به انگلیسی با قیمتی عادلانه و مناسب در تمامی زمینه های علمی و تحقیقاتی در داخل و خارج از کشور به صورت 24 ساعته مشغول به فعالیت و خدمات رسانی به دانشجویان و پژوهشگران می باشد. کلیه خدمات ترجمه این گروه از طریق ایمیل، تلفن و پیامک ارائه و پشتیبانی می شوند .

گروه ترجمه تخصصی ترجمه خانه و ایران پیپر  در بخش ترجمه انگلیسی به فارسی و  ترجمه فارسی به انگلیسی فعالیت گسترده ای دارد و کاربران گرامی از هر نقطه از کشور و خارج از کشور می توانند تنها در چند دقیقه اقدام به ثبت سفارش خود کنند. این گروه با همکاری تیمی وسیع و کارآزموده از مترجمین فعال کشوری توانایی انجام صدها پروژه ترجمه آنلاین را در زمینه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی در مدتی کوتاه داراست.


راهنمای سفارش ترجمه مقالات شما

 


 

جهت اطلاع از هزینه و زمان تحویل ترجمه،  مقاله یا مقالات خود را به این ایمیل ارسال بفرمائید:

 Email:        aman.nazeri@yahoo.com  

یا به شماره یا آی دی تلگرام زیر ارسال کنید:

 

 آی دی تلگرام: amnazeri@

 

شماره تماس و شماره تلگرام

 

8707  405  0930

 

 

سفارش شما در کمتر از 5 دقیقه ارزیابی و به اطلاع شما رسانده می شود.

 


 

 
 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی