ایران پیپر :: پاسخگویی 24 ساعته

مرجع مقالات و پروژه های معتبر انگلیسی و فارسی

ایران پیپر :: پاسخگویی 24 ساعته

مرجع مقالات و پروژه های معتبر انگلیسی و فارسی

ایران پیپر ::   پاسخگویی 24 ساعته
طبقه بندی موضوعی

 

 

Research questions on integrating user experience approaches into software development processes

 

 


 برای دانلود رایگان مقاله اصلی به زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید 
 
سوالات تحقیقی در مورد ادغام رویکردهای تجربه کاربر در فرایندهای توسعه نرم افزار

 

 چکیده

 

چکیده: در فرآیندهای توسعه نرمافزاری دقیق تفسیر، اکثر شرکتها از مدلهای رقابتی که قبلا ثابت شده اند، استفاده می کنند. با این حال، این مدل های توسعه ی مبتنی بر برنامه نویسی با مدل های گسترده تر تفسیر فرایندهای مدیریت محصول مناسب نیستند. این مقاله یک مروری منظم از مسائل جاری در تحقیق با تمرکز بر جنبه های انسانی را فراهم می کند: در چه روش فرآیندهای شناختی می توانند با ابزارهای نرم افزاری و ارتباطات ارتباط برقرار کنند.
کلمات کلیدی - تجربه کاربر، عوامل انسانی، توسعه نرم افزار، بلوغ UX
مقدمه
از ابتدا، زمینه تعامل انسان و کامپیوتر (HCI) به عنوان یک رشته علمی چند رشته ای تعریف شد. این به رسمیت شناختن صریح در 80 سالگی منجر شد، که دیدگاه های متمایز و صلاحیت لازم برای ایجاد یک سیستم رایانه ای کاربردی، قابل استفاده و قابل دسترسی برای همه انسان ها باشد. برای این منظور، کارشناسان واجد شرایط در زمینه های علوم رایانه و مهندسی نرم افزار با همکاری متخصصین دیگری که دانش در علوم رفتاری را برای ایجاد تیم های بین رشته ای به عنوان معیارهای ضروری برای سیستم های قابل استفاده، شروع به کار کردند، شروع به کار کردند. یکی از رویکردهای نوید دهنده نوآوری، ارتباطات شناختی است که به عنوان یک ترکیب هم افزایی از زمینه های تحقیق در زمینه فناوری اطلاعات و علوم شناختی شکل گرفته است [1، 2]. یکی دیگر از پدیده بین رشته ای گسترده تر، تجربه کاربر (UX) است، با این حال تعریف آن هنوز یکپارچه نشده است [3]. با توجه به افزایش این رویکردها، امروزه ظهور تکنیک های طراحی محور کاربر بسیار مهم است که رابط کاربر گرافیکی قابل استفاده در سیستم های infocommunication تعاملی با تجربه کاربر کافی داشته باشد. با این حال، بزرگترین مشکل این است که اهمیت این شناخت هنوز در روش های مهندسی نرم افزار ندیده می شود. [4].
دوم زمینه برای توسعه نرم افزار
A. زمینه برای توسعه نرم افزار
فرایند توسعه نرم افزار در مسیرهای مختلفی در گذشته گنجانده شده است که این امر سازگاری جنبه های کاربر محور و روش های کاربردی را نیز به همراه می آورد. در عمل، بسیاری از مدل های سنتی و ایده آل برای توسعه نرم افزار برای شرکت ها وجود دارد که می توان با توجه به Mohapatra به چهار دسته اساسی طبقه بندی کرد. کد و اصلاح وجود دارد، آبشار، تکامل و تنوع مارپیچی، که باید تمایز داشته باشد. [5]
در گذشته، الزامات به طور کامل شناخته شده بود، بنابراین فرایندهای توسعه در ابتدا تنها برنامه نویسی و تدوین فعالیت ها را شامل می شد. در آن زمان، پروژه ها معمولا به یک علم یا یک برنامه مهندسی متصل می شدند و توسعه دهنده همچنین کاربر نرم افزار بود [6]. با گذشت زمان، این کد و اصلاح مدل تایپ شده بسیار ناکافی بود، بنابراین نفوذ فناوری اطلاعات و تغییرات در محیط توسعه نرم افزار نیازمند یک روش سیستماتیکتر برای توسعه محصولات نرم افزاری بود.
تحت تاثیر روند توسعه در پروژه معروف دفاع هوایی دفاع (بنام SAGE) بننینگ [7]، Rosove [8] و رویس [9] مدل آبشار فرآیند توسعه نرم افزار را پیشنهاد کردند. در این مدل، مراحل تکاملی در یک دنباله آبشار به یکدیگر متصل می شوند، در صورتی که مرحله تک مرحله ای قبلی تکمیل می شود، مرحله بعد تنها می تواند آغاز شود [10]. این راهکار توسعه پایه ای برای بسیاری از استانداردهای تولید نرم افزار برای چند سال در دولت و صنعت بوده است، اما بزرگترین ضرر آن تاکید بر اسناد کاملا مستند شده به عنوان معیارهای تکمیل تقریبا در هر فاز (عمدتا در تجزیه و تحلیل نیاز و طراحی سیستم، که در طول توسعه نرمافزار تعاملی کاربر نتواند کار کند. [11]
بنابراین، مدل تکاملی، با ایجاد یک مدل کاری از نرم افزار، می تواند فعالیت های همزمان و بازخورد سریع را فراهم کند، که می تواند به مشتری برای ایجاد سیستم با قابلیت های مناسب ارائه شود [12]. این روش را می توان با استفاده از رویکرد افزایشی و یا نمونه سازی انجام داد. مدل مارپیچ فرایند توسعه نرم افزار را به عنوان یک مارپیچ نشان می دهد (مجموعه ای از فعالیت های غیر متوالی). مارپیچ نشان دهنده فعالیت های اصلی توسعه فرآیند نرم افزار در هر دور است. این اولین روشی بود که تاکید بیشتری روی تحلیل ریسک گذاشته شد. [13]
بنابراین در دهه گذشته، تعدادی از ایده های جدید در فرایندهای توسعه نرم افزار ظاهر شده است. همه این رویکردهای توسعه جدید غیر سنتی (مانند توسعه نرم افزار مبتنی بر جزء [14]، مدل مارپیچی پیروزی [15] یا فرآیند یکپارچه منطقی [16]) تکراری و افزایشی با دید اضافی برای پیروی از تغییر نیازهای کاربر، اما اخیرا، روش گسترده ترین فرآیند توسعه چابک است. این روند عملا پاسخ به تکنولوژی تسریع و توسعه بازار است. روش جدید و ابزارهای آن (مانند Scrum، Kanban یا برنامه نویسی اکستریم) بیشتر به تغییرات بازار، ارتباط مداوم با مشتری و بازخورد در مورد نحوه اداره مسیر توسعه انعطاف پذیرتر نسبت به مدل های قبلی بیشتر متمرکز است. [17]
B. استانداردهای کیفیت نرم افزار
در سال های اخیر، نرم افزار برای شرکت ها از نظر کسب و کار بسیار مهم بوده است، بنابراین کیفیت نرم افزار برای سهامداران بسیار مهم بود. امروزه، محصولات نرم افزاری باید سطح بالایی از راحتی، کیفیت و کاربر را نیز داشته باشند. برای رعایت این الزامات جدید، استانداردهای و گواهینامه های مختلفی وجود دارد که مشتریان آن را پذیرفته اند [18]. در مهندسی نرم افزار همیشه برای پیدا کردن روش ها و روش های بهتر برای اطمینان از بهترین کیفیت با هزینه معقول، که توسط نیروهای بازار خارجی هدایت می شود، همیشه وجود دارد. به عنوان مثال، سیستم کیفیت و کیفیت مدل ISO / IEC 25010: 2011 دارای هشت ویژگی برای اندازه گیری کیفیت در یک مجموعه ساختاری از ویژگی ها و ویژگی های زیر است: ثبات عملکردی، کارایی عملکرد، سازگاری، قابلیت استفاده، قابلیت اطمینان، امنیت، قابلیت نگهداری ، قابل حمل بودن. (پیشین این استاندارد ISO / IEC 9126: 1991 بود و شش ابعاد مشابه را تعریف کرد). این ویژگی ها می توانند در ارزیابی کیفیت نرم افزار مورد استفاده قرار گیرند، اما خودشان برای فرایندهای در حال توسعه هدایت نمی کنند.
بسیاری از استانداردهای ایزو وجود دارد که می تواند توسط شرکت ها مورد استفاده قرار گیرد. الزامات سیستم مدیریت کیفیت در استاندارد ISO 9001 تعریف شده است. هدف اصلی این سند، رفع نیازهای مشتری است که پایه ای برای ایجاد یک محصول نرم افزاری با کیفیت است [19]. مقررات دیگری برای فرآیندهای چرخه عمر نرم افزار استاندارد بین المللی ISO / IEC 12207 است که تمام وظایف لازم برای توسعه و نگهداری نرم افزار را تعریف می کند [20]. علاوه بر این، استانداردهای بهبود فرآیند نرم افزار و قابلیت تعیین قابلیت (ISO / IEC 15504) وجود دارد، که اسناد فنی برای فرایندهای توسعه نرم افزار کامپیوتر و توابع مدیریت مرتبط با کسب و کار را ارائه می دهد. [21]



شکل 1: روش های توسعه و سیستم های کیفیت در زندگی شرکت های نرم افزاری

شکل 2. ظاهر جنبه های UX در زندگی شرکت های نرم افزاری

III مسائل پژوهشی
اگرچه شرکت های نرم افزاری می توانند با بسیاری از معیارهای از پیش تعریف شده (مانند تشکیل شرکت، اندازه، درآمد، نوع و عملکرد نرم افزار تولید شده) گروه بندی شوند، اما در این تحقیق مهم تر است که گروه های عمده می توانند براساس مدل های توسعه متمایز شوند سیستم های کیفیتی که توسط آنها استفاده می شود (شکل 1).
یکی دیگر از پرسش های اصلی تحقیق این است که چگونه جنبه های محور کاربر در طول فرایندهای توسعه در زندگی شرکت های نرم افزاری ظاهر می شود؛ کدام شرکت کننده در این سازمان دخیل است (شکل 2).
در سال های اخیر، طراحی تجربه کاربر و عوامل انسانی در بسیاری از مدل های کسب و کار نقش مهمی ایفا کرده اند، اما شرکت های فن آوری هنوز هم وجود دارند که این عوامل نقش اصلی را در زندگی سازمان ها ایفا نمی کنند. فقدان توجه به عوامل انسانی یک مشکل جدی در ارتباط با پذیرش گسترده و استفاده از متدولوژی های متداول کاربر محور است. به همین دلیل، مدل هایی برای تعیین بلوغ سازمان ها در طول ابعاد مختلف مرتبط با UX وجود دارد. در این مدل، شش شاخص اصلی بلوغ UX سازمان عبارتند از: [22]:
(1) مدت زمان حضور UX در فرآیند طراحی و توسعه.
(2) شایستگی UX و اتصال منابع در سازمان و یا توانایی آن را به سرعت به عنوان مورد نیاز.
(3) استفاده از تکنیک های مناسب برای به دست آوردن و درک ورودی کاربر و ارزیابی کافی برای گرفتن UX طراحی.
(4) پذیرش UX (ارزش و ضرورت) در رهبری و در کل فرهنگ شرکت از یک دیدگاه تجاری است.
(5) درجه ادغام UX با فرآیندهای دیگر برای ایجاد تجربه کاربر از محصولات توسط افراد در سازمان.
(6) تفکر طراحی یک بخش طبیعی از سازمان است تا رضایت مشتری را در اختیار داشته باشد.



شکل 3: مراحل مدل بلوغ UX (نشان دهنده سه شاخص شش شاخص بلوغ UX [22])

دانستن و تعریف اهداف UX سازمان و سطح بلوغ آن می تواند تصمیمات را از جایی که یک سازمان به دنبال کمک (با استخدام کارشناسان UX)، به آنچه فرآیندهای آنها استفاده می کند و پیاده سازی می کند، راهنمایی کند و در تصمیم گیری مفید باشد [23]. بنابراین، موضوع این مطالعه نیز تعیین میزان شرکت های مختلف بر اساس ارزیابی مدل بلوغ UX است.
IV تحقیقات در پیشرفت
هدف از تحقیق در حال پیشرفت این است که دانش فرآیند تولید انواع مختلف محصولات نرم افزاری را تقویت کند، از جمله بررسی دقیق چگونگی استفاده از جنبه های کاربر محور در عمل توسعه نرم افزار.
A. روش ها
تمرین کنونی شرکت های نرم افزاری (مدل های کاربردی، یکپارچگی روش های کاربرد پذیری و تجربه کاربر) با انجام مصاحبه ها مورد بررسی قرار می گیرد. یک تحقیق در مورد نمونه ای از 15-20 رهبر حرفه ای، نقطه شروع خوب برای شناخت واقعی از شرکت ها و نگرش پاسخ دهندگان نسبت به موضوع است.
این تحقیق مقدماتی، اکتشافی، کیفی با کارشناسان UX یا (درصورت غیبت آنها) با رهبران توسعه یا پروژه انجام می شود.
B. نتایج اولیه
به عنوان یک روند جهانی، شرکت های بزرگ در بازار نرم افزار در حال استفاده از توسعه سریع هستند، در حالی که شرکت های کوچک و متوسط به تازگی این روش ها را اجرا کرده اند (یا این ابزار مدیریت پروژه در حال حاضر در حال اجرا است). Agile (توسعه یافته در 2000s) یک رویکرد جدید و مبتنی بر کیفیت است که بر روی همکاری متمرکز است.
اگر چه این روند ممکن است لزوما در همه زمینه ها اعمال نشود و برای همه شرکت ها قابل مشاهده نباشد، اما به خصوص شرکت های نرم افزاری با اندازه مناسب، مهارت ها و بلوغ سازمان مناسب است. برخی از نمونه های تطبیقی این تفاوت ها در زیر آورده شده است:
یک شرکت وجود دارد که متشکل از روش های خود در توسعه محصولات نرم افزاری است که به طور یکنواخت برای تمام انتشار استفاده می شود. در ابتدا این به معنای استفاده از مدل آبشار بود که با مراحل مختلف تکرار برای حرکت به سمت چابکی گسترش یافت. بر طبق مصاحبه شونده، طراحی در روش روشنگری کمتری تأکید دارد که کار کارآمدتری را ارائه می دهد، اما مدیریت در مورد نتیجه دقیق اشتباه است. بنابراین، راه حل عملی این است که تعادل دو روش در طول توسعه برای پیدا کردن بهترین بین بهره وری و قابل پیش بینی.
از سوی دیگر، در شرکت دیگری، تحولات انجام شده تنها با استفاده از چابک انجام شده است. مصاحبه شونده نمیتواند کار با روشهای دیگر را تصور کند، زیرا او معتقد است که این تنها راه ممکن برای طراحی محور مبتنی بر محتوا است، به دلیل اینکه مدلهای سنتی در حوزه توسعه بسیار کمتر پشتیبانی می کنند.
در نمونه، یک شرکت وجود دارد که کاربران در مرحله طراحی، توسعه و آزمایش در طی فرایند توسعه محصول در چارچوب یک گروه متمرکز آنلاین دخیل هستند. گروه مدیریتی 10 نفره با تجربه کاربر در سازمان، تعامل مستمر با کاربران در طول توسعه را تضمین می کند. در شرکت دیگری یک تیم حرفه ای UX حرفه ای 3 نفره برای این منظور وجود دارد که از کار توسعه دهندگان در زمینه های از پیش تعیین شده پشتیبانی می کند تا اطمینان از جنبه های کاربر محور.
ارائه کامل نتایج به دست آمده در ابعاد مختلف ممکن است، به عنوان تفاوت های بیشتر، به عنوان مثال در مورد انتخاب روش های استفاده شده و یا تعداد کاربر درگیر در طول توسعه، اما البته تعداد گروه کارکنان با تجربه کاربر و قابلیت استفاده و وظایفی که انجام می دهند در سازمان های مختلف بسیار متفاوت هستند.
C. تحقیق بیشتر
علاوه بر مصاحبه، ما همچنین در مورد چگونگی استفاده از روش های خاص UX در فرایندهای توسعه نرم افزار تمرکز می کنیم. به عنوان یک مدل برای این سوال تحقیق بیشتر، ما بررسی کیفیت ارگونومی و قابلیت استفاده از نرم افزار خاص با استفاده از سری آزمایش های مبتنی بر چشم ردیابی، ادغام هزینه با استفاده از روش در فرایندهای توسعه با بررسی محدودیت ها و امکانات آن را ثابت کرد.
در استانداردهای کیفیت، قابلیت استفاده از محصولات نرم افزاری و ابعاد کلی تست نرم افزاری نمی تواند مستقیما اندازه گیری شود، می تواند با عوامل کاربردی (مانند بهره وری، تعداد خطاها) تعیین شود.
فاکتورهای قابلیت استفاده و داده های کمی که در طول آزمایش های ردیابی چشم ایجاد شده اند، ما را قادر به کمی سنجش قابلیت استفاده و تجربه کاربر می سازد، بنابراین می توان در مقایسه با کارایی فرایندهای نرم افزاری پشتیبانی شده از نرم افزارهای ردیابی استاندارد و چشم انداز.
نتیجه
با توجه به انتظارات اولیه، توسعه در سراسر مراحل مختلف در هر شرکت اتفاق می افتد، که تنها تا حدودی شباهت به مدل های برنامه نویسی نرم افزار تعریف شده در ادبیات است، زیرا اغلب آنها با فعالیت های خاص و عناصر چابک تکمیل می شوند.

بررسی و تلفیق روش های مختلف UX برای تصمیم گیران آینده شرکت های مختلف (نه تنها نرم افزار های مرتبط) مفید است و یک نمای کلی سیستماتیک از روش های استفاده شده در بازار نرم افزار نیز از دیدگاه علمی رمان است.
علاوه بر این، تحقیقات آزمایشگاهی به کاربرد مطالعات قابلیت استفاده از جنبه های اقتصادی مرتبط با محاسبات بازگشت کمک می کند.




 

[  ترجمه کاملا تخصصی در کمترین زمان ممکن  ]


 

مرکز ترجمه تخصصی ترجمه خانه و ایران پیپر با برخورداری از گروهی از بهترین متجرمین در رشته های مختلف دانشگاهی و علمی و با هدف ارائه خدماتی دقیق، سریع و با کیفیت در زمینه ترجمه تخصصی انگلیسی به فارسی و ترجمه تخصصی فارسی به انگلیسی با قیمتی عادلانه و مناسب در تمامی زمینه های علمی و تحقیقاتی در داخل و خارج از کشور به صورت 24 ساعته مشغول به فعالیت و خدمات رسانی به دانشجویان و پژوهشگران می باشد. کلیه خدمات ترجمه این گروه از طریق ایمیل، تلفن و پیامک ارائه و پشتیبانی می شوند .

گروه ترجمه تخصصی ترجمه خانه و ایران پیپر  در بخش ترجمه انگلیسی به فارسی و  ترجمه فارسی به انگلیسی فعالیت گسترده ای دارد و کاربران گرامی از هر نقطه از کشور و خارج از کشور می توانند تنها در چند دقیقه اقدام به ثبت سفارش خود کنند. این گروه با همکاری تیمی وسیع و کارآزموده از مترجمین فعال کشوری توانایی انجام صدها پروژه ترجمه آنلاین را در زمینه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی در مدتی کوتاه داراست.


راهنمای سفارش ترجمه مقالات شما

 

 


 

جهت اطلاع از هزینه و زمان تحویل ترجمه،  مقاله یا مقالات خود را به این ایمیل ارسال بفرمائید:

 Email:        aman.nazeri@yahoo.com  

یا به شماره یا آی دی تلگرام زیر ارسال کنید:

 

 

 

 آی دی تلگرام: amnazeri@

 

شماره تماس و شماره تلگرام

 

 

8707  405  0930

 

 

 


 

سفارش شما در کمتر از 5 دقیقه ارزیابی و به اطلاع شما رسانده می شود.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی