ایران پیپر :: پاسخگویی 24 ساعته

مرجع مقالات و پروژه های معتبر انگلیسی و فارسی

ایران پیپر :: پاسخگویی 24 ساعته

مرجع مقالات و پروژه های معتبر انگلیسی و فارسی

ایران پیپر ::   پاسخگویی 24 ساعته
طبقه بندی موضوعی

 

     


برای دانلود رایگان مقاله اصلی به زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید


 
طراحی گرافیکی و مشکلات استفاده در ایستگاه های تبلیغاتی تئاتر: یک طراحی گرافیکی تبلیغ سه بعدی برای یک نماش

 

 

چکیده

تئاتر شاخه ای از هنر است که با به روز بودنش در میان دیگر شاخه های هنر به بقای خود ادامه می دهد (ناتکو، 1991) و به این سبب تفکر ضرورت پیشرفت فناوری برای حفاظت از بی زمانی تئاتر و حمایت از آن را شکل می دهد و از این منظر، جایگاه طراحی گرافیکی در تبلیغات در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته است. اگر تئاتر به عنوان "شیوه ای برای بیان فرهنگ یک کشور" تعریف شود، تصور بر آن است که می توان با بررسی نمایش های تئاتر در آن کشور به عمق زندگی فرهنگی آن کشور پی برد. از این رو، می توان گفت که پوسترهای تئاتر ویژگی های پوسترهای فرهنگی را دارند. در بخش نخست این تحقیق،  تئاتر از نظر توسعه ی تاریخی و تبلیغاتش مورد تحقیق و بررسی قرار می گیرد، تعاریفی تحت عنوانین مشخص ارائه می شود و ارزیابی با بررسی گرافیک های مورد استفاده برای پوسترهای تئاتر انجام می پذیرد. توسعه ی تئاتر جایگاه مشخصی در فرایندهای تاریخی دارد، توسعه و اهمیت تبلیغات تئاتر با بیان اهمیت طراحی گرافیکی در تبلیغات شرح داده می شود. سعی می شود که مشکلات طراحی تبلیغات انجام شده ی تئاتر در ترکیه توضیح داده شود و شرایط یک برنامه ی طراحی گرافیکی سه بعدی برای استفاده در تحقیقات و ارائه ی راه حل هایی در آینده در آخرین بخش قرار می گیرد.

واژگان کلیدی" تئاتر؛ نمایش/نقش؛ تبلیغات؛ طراحی گرافیکی؛ طراحی؛ برنامه ی سه بعدی

 


 

The graphic design and application problems on the theatre publicity stands: a three-dimensional (3D) advertiser graphic design for a play

 

Abstract

Theater’s being a branch of art which is able to live with its up-to-dateness among all other branches of art (Nutku, 1991) forms a thought of the necessity of advancing technology to protect theater’s timelessness and to support theater; and from this thought forth, the place of graphic design in publicity of theater is examined in this study. If theater is defined as “a way of expression of the culture of the country it exists in”, it is thought that the culture of a country, its cultural life can be reached through examining its plays. In this sense, it can be said that theatrical posters have the characteristics of cultural posters. In the first part of the study, theater in its historical development and its publicity are examined, definitions are made under the determined titles, the evaluation has been done by examining the graphics used for theatrical posters. The development of theater is given place in its historical process, the development and importance of the publicity of theater are explained by stating the significance of graphic design in its publicity. The design problems of theater publicity done in Turkey are tried to be explained and the qualifications of a three dimensional graphic design application which is suggested to be applied in future and solution offers are given place in the last part.

Keywords: Theatre; play/role; advertisement; stand; graphic design; design; 3 dimension application

© 2011 Elsevier Ltd. All rights reserved.


 نوع فایل: word       صفحات ترجمه: 8        سال: 2011          قیمت: 10000 تومان


 

 

 

کد مقاله: 525

 

 

 

 

 

 

 

                                                

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی