ایران پیپر :: پاسخگویی 24 ساعته

مرجع مقالات و پروژه های معتبر انگلیسی و فارسی

ایران پیپر :: پاسخگویی 24 ساعته

مرجع مقالات و پروژه های معتبر انگلیسی و فارسی

ایران پیپر ::   پاسخگویی 24 ساعته
طبقه بندی موضوعی


EFFECTS OF PROBIOTICS AND YEAST CULTURE ON RUMEN DEVELOPMENT AND GROWTH OF DAIRY CALVES



برای دانلود رایگان مقاله اصلی به زبان انگلیسی  اینجا  کلیک کنید



بررسی تاثیر پروبیوتیک و کشت مخمر بر تکامل شکمبه و گوساله های شیری تازه متولد شده هولشتاین


چکیده

این تحقیق به اثرات پروبیوتیک و کشت مخمر بر تکامل شکمبه و گوساله های شیری تازه متولد شده هلشتاین می پردازد. 48 گوساله (20 رأس ماده و 28 رأس نر) به طور تصادفی در یکی از 4 تیماررژیمی قرار گرفتند که عبارتند از غذای استارتر بدون افزودنی (C)، استارتر حاوی کشت مخمر ساکارومایسس سرویسیا (YC)، استارتر حاوی پروبیوتیک باسیلوس لیچنفرمیس و باسیلوس سابتیلیس (P)، استارتر حاوی کشت مخمر و پروبیوتیک (YCP). گوساله ها از روز 2 تا 56 دارای تیمار استارتر بودند و از روز 57 تا 84 تحت رژیم های پرورش دهنده قرار گرفتند. وزن بدن در زمان تولد و به طور هفتگی تا روز 112 اندازه گیری شد. مصرف غذا، مصرف آب و میزان مدفوع دو بار در روز تا روز 56 ثبت شد. مایع شکمبه در روزهای 14، 28، 42، 56، 70، 84 و 112 به جهت آنالیز PH، VFA و NH3 جمع آوری شد تا تفاوت های احتمالی در رشد و تکامل شکمبه ارزیابی شود. نمونه خون در روزهای 28، 42، 56، 84 و 112 برای تحلیل غلظت BHBA جمع آوری شد. گوساله های نری که تیمار P را دریافت می کردند، مصرف غذایی کمتری نسبت به سایر گوساله های آزمایشی داشتند. ماده گوساله هایی که استارتر بدون افزودنی را دریافت می کردند، کمتر از نرها غذا می خوردند. ماده گوساله هایی که YC دریافت می کردند، بیشتر از نرها غذا می خوردند. بنابراین گرایش گوساله ها به این نوع غذا بیشتر از گوساله هایی بود که این غذا را نمی خوردند. گوساله هایی که P دریافت می کردند کمتر از سایر گوساله ها آب می خوردند. گوساله های ماده ای که رژیم بدون افزودنی را داشتند و نرهایی که رژیم پروبیوتیک داشتند، وزن بدنشان در طول زمان در قیاس با سایر گوساله ها کاهش یافت. گوساله هایی که YC مصرف می کردند وزن بدنشان در قیاس با سایر گوساله ها در هفته 6 تا 8 افزایش یافت. با این حال این نتیجه در کل معنادار نبود. تمام نمرات و امتیازات مدفوع در محدوده نرمال بود. هیچ تفاوتی بین تیمارها در مورد PH، NH3،BHBA، بوتیرات وپروپیونات وجود نداشت. گوساله هایی که P مصرف می کردند، استات را افزایش دادند و این افزایش در ماده گوساله ها بیشتر بود. ترکیب YC در استارتر باعث افزایش رشد می شود اما این تاثیر بعد از شیرخوارگی ادامه نیافت. رشد و تکامل شکمبه تحت تاثیر افزودن YC و P به رژیم های غله ای نبود.



این مقاله در سال 2008 توسط Jennifer M. Laborde از دانشگاه ایالتی لوئیزیانا جهت اخذ درجه ی کارشناسی در رشته ی علوم دام تهیه و تنظیم گردیده است و سایت ترجـــمه خـــانه با هدف بهره مندی دانشجویان این رشته اقدام به بازنشر و ترجمه ی آن نموده است.


 


 نوع فایل: word       صفحات ترجمه: 21        سال: 2014          قیمت: 28000 تومان


 


کد مقاله: 521

 





                                                



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی