ایران پیپر :: پاسخگویی 24 ساعته

مرجع مقالات و پروژه های معتبر انگلیسی و فارسی

ایران پیپر :: پاسخگویی 24 ساعته

مرجع مقالات و پروژه های معتبر انگلیسی و فارسی

ایران پیپر ::   پاسخگویی 24 ساعته
طبقه بندی موضوعی

Studies of postharvest berry abscission of ‘Kyoho’ table grapes
during cold storage and high oxygen atmospheres


 برای دانلود رایگان مقاله اصلی به زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید



مطالعه ریزش پس از برداشت حبه انگور رومیزی کیوهو در طول

 انبارمانی سرد و اتمسفرهای اکسیژن بالا


چکیــده

تاثیرات اکسیژن بالا بر آنزیم های کاتابولیک و ساختار  آناتومیکی در ناحیه ریزش، نیروی جداسازی میوه (FDF) و ریزش حبه انگور قبلا کشف شده است. انگور رومیزی کیوهو (Vitis vinifera*V. labrusca) در معرض هوا یا اکسیژن 80% در دمای صفر درجه سانتی گراد و در رطوبت نسبی 95% به مدت 6 روز قرار داده شد. جداشدگی رخ داده در دمگل حبه مشخص گردید و لایه ریزش بتدریج از آبکش های جانبی به سوی کل آوند  آبکشی  و مغز گسترش یافت، حفره های بین سلولی تشکیل می شد که منجر به ریزش  حبه می گردید. کاهش FDF یا نیروی جدا سازی میوه بموازات و همراهی  ریزش میوه بود. ریزش انگور را افزایش فعالیت هیدرولازها رابطه داشت. بخصوص در سلولاز(Cx) و پلی گالاکتروناز(PG) نواحی ریزش. بر خلاف انبار هوای معمولی، اکسیژن بالا فعالیت  ،  و پکتین استراز را بازداشته و برخلاف پراکسیداز  درجه تورم و و تغییر شکل طبیعی دیواره سلولهای ریزش را کاهش داده و منجر به بالا رفتن نیروس اتصال حبه ها و کاهش ریزش آنها گردید. مکانزیم بازدارندگی اکسیژن بالا میتواند به علت تاخیر در  برهم خوردن سلول های ناحیه ریزش باشد که به خاطر اثر سینرژیستی  روی خراب شدن آنزیم هایی است که فعالیت آنها تحت تاثیر بالا بودن  سطوح اکسیژن قرار گرفته است.

کلمات کلیدی: انگور رومیزی کیوهو، ریزش، آناتومی، آنزیمها، اکسیژن بالا

1- مقدمه

ریزش یا خزان برگها، گلها  و میوه از تنه درخت پدیده ای طبیعی در چزخه زندگی است. (گونزالز– ارنزاو و همکاران 1998). بسیاری از پایه های فیزیولوژیکی ریزش بر مبنای فرایندهایی است که شامل یکسری رویدادهای برنامه ریزی شده است که با بر هم زدن مورفولوژی  سلول و ترتیب بافت به اوج خود می رسد. سلول های ناحیه ریزش  اغلب از  روی ظاهرشان  از سلول های همسایه شان قابل تشخیص اند و عموما بصورت تشکیل باندی از سلولهای هم قطر یا نا هم قطر به ضخامت 50-2 سلول متمایز می شوند. (تیلور و وایتلو 2001)  آنها دسته های سلولی کوچکی اند که شامل هسته و میتوکندری بزرگ اجسام گلزی  و شبکه اندوپلاسمی  متورم و سیتوپلاسم  متراکم اند(هندرسون و همکاران 2001) .نامحلول شدن تیغه میانی یا دیواره مشترک سولول در ناحیه ریزش  گام اساسی  فرایند ریزش است.

 


 نوع فایل: word       صفحات ترجمه: 14        سال: 2007       قیمت: 23000 تومان


 


کد مقاله: 2512

 




                                 








نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی