ایران پیپر :: پاسخگویی 24 ساعته

مرجع مقالات و پروژه های معتبر انگلیسی و فارسی

ایران پیپر :: پاسخگویی 24 ساعته

مرجع مقالات و پروژه های معتبر انگلیسی و فارسی

ایران پیپر ::   پاسخگویی 24 ساعته
طبقه بندی موضوعی

Effects of chemical and organic fertilizers on the growth, flower

 quality and nutrient uptake of Anthurium 

andreanum, cultivated for cut flower production


 برای دانلود رایگان مقاله اصلی به زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید


 

اثر های کود های شیمیایی و آلی روی رشد، کیفیت گل و جذب مواد

 غذایی Anthurium andreanu ، کشت شده برای تولید گل بریده


چکیــده

کشاورزی پایدار به دلیل مشکلات بحران انرژی و مسائل حفاظت محیط زیست، یک مسئله حائز اهمیت می باشد. کاربرد کود آلی که از ضایعات کشاورزی ساخته می شود، منابع زیستی را تجدید کرده و مصرف انرژی های فسیلی مانند رسوبات فسفری و پتاسیمی را کاهش می دهد. اطلاعات اندکی در مورد استفاده از کود آلی به عنوان تنها منبع غذایی در تولید گل، به ویژه در کشت گلها در شرایط بدون خاک در دسترس است.

هدف این مطالعه گسترش سیستم مدیریت کود آلی جهت جایگزینی مدیریت کود شیمیایی در تولید گل بریده Anthurium andreanum تحت شرایط کشت بدون خاک بود. 4 تیمار کوددهی شامل 2 کود شیمیایی]کود با آزادشدن کنترل شده (CRF) و محلول غذایی شیمیایی(CNS)[، و دو کود آلی ] کمپوست پوسته برنج و نخود(PRHC) و کمپوست بقایای برگ چای با کود گاوی(CDTC)[ استفاده می شده است. اثرات کودهای مختلف بر A.andreanum بر اساس رشد گیاه، جذب عناصر غذایی و کیفیت گل بریده در مدت 1 سال دوره تجربی مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج نشان می دهند که رشد، عملکرد وکیفیت گل بریده گیاهان بدست آمده از PRHC مشابه رشد، عملکرد و کیفیت گل بریده بدست آمده از CNS و CRF بود، همچنین PRHC می تواند جایگزین CNS و CRF به عنوان منبع غذایی برای تولید گل بریده A.andreanum در شرایط کشت بدون خاک باشد. گیاهان تحت تیمارهای PRHC و CNS، افزایش قابل توجهی در تعداد برگ و سطح برگ تازه رشد یافته نسبت به گیاهان تحت  تیمار CRF و CDTC داشتند. گیاهان دریافت کننده CDTC کمترین افزایش در سطح برگ و تعداد گل را نشان دادند. به احتمال زیاد رشد تاخیری گیاهان تیمار شده با CDTC به دلیل جذب کربن کمتر، مشابه نتیجه عدم کفایت نیتروژن و سمیت منگنز، توضیح داده می شود. طول برگچه و ساقه اصلی گیاهان تحت تیمار CRF کوتاهترین بودند، که می تواند به علت سطح پایین پتاسیم همراه با کمبود منیزیم باشد. اگرچه تفاوتهای قابل توجهی در غلظت های پتاسیم و نیتروژن گیاهان در تیمارهای مختلف وجود دارد، تفاوتهای معناداری در کیفیت گل بریده دیده نشد. به طور خلاصه، کود آلی PRHC می تواند برای تامین نیازهای غذایی کشت A.andreanum  جهت تولید گل بریده در شرایط کشت بدون خاک مناسب باشد.

  


 نوع فایل: word       صفحات ترجمه: 22        سال: 2010       قیمت: 25000 تومان


 


کد مقاله: 2509



                                 














نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی